Partner serwisu
Drogi i autostrady

Opolskie. Jest ZRID dla nowego mostu w Głuchołazach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

GR

Data publikacji:
30-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Opolskie. Jest ZRID dla nowego mostu w Głuchołazach
fot. GDDKiA
Minister Rozwoju i Technologii wydał zmienioną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla nowego mostu w Głuchołazach. Poprzednio budowana przeprawa oraz obiekt tymczasowy zostały zniszczone przez powódź we wrześniu ubiegłego roku.

Umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej dla budowy nowego mostu w Głuchołazach nad Białą Głuchołaską GDDKiA podpisała w lutym br. Przewidywała ona przygotowanie projektu do końca marca br. i ten termin został dotrzymany.

Projekt nowej przeprawy na Białej Głuchołaskiej w ciągu drogi krajowej nr 40 przewiduje budowę obiektu jednoprzęsłowego. Tym samym uwzględnia postulaty w zakresie budowy obiektu bez podpór w korycie rzeki, które zgłaszane były po powodzi przez samorządowców i mieszkańców. Nowy obiekt w Głuchołazach będzie mostem belkowym, żelbetowym sprężonym, wzmocnionym łukiem, o długości całkowitej 52 m i szerokości 19 m z dwoma pasami ruchu i ciągami pieszo-rowerowymi.

- Wcześniej budowany obiekt (zniszczony w trakcie powodzi) był projektowany tak, żeby znieść przepływ wody, jaki przyniosła powódź z 1997 r. Jednak podczas powodzi we wrześniu 2024 r. przypływ był niemal dwukrotnie wyższy. Wodowskaz w Mikulovicach (po stronie czeskiej) w 1997 r. wskazał przepływ na poziomie 240 m3/s, a w 2024 r. (zanim został uszkodzony) prognozował przepływ na poziomie 430 m3/s, co przełożyło się na wyższy o ok. 1,5 m poziom rzeki w Głuchołazach w stosunku do poziomu z 1997 r. - informuje GDDKiA.

Projekt budowy nowego obiektu mostowego został przygotowany zgodnie z warunkami administratora rzeki ( PGW Wody Polskie), rekomendacjami Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Most w Głuchołazach z pozwoleniem na budowę

Inżynieria i innowacje

Most w Głuchołazach z pozwoleniem na budowę

Damian Kelman 29 maja 2025

Będzie rozbudowa DK94 z usunięciem skutków powodzi w Skorogoszczy

Drogi i autostrady

DK-46 będzie dwujezdniowa. Przetarg w tym roku

Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

simetra 27 października 2024

Zobacz również:

Most w Głuchołazach z pozwoleniem na budowę

Inżynieria i innowacje

Most w Głuchołazach z pozwoleniem na budowę

Damian Kelman 29 maja 2025

Będzie rozbudowa DK94 z usunięciem skutków powodzi w Skorogoszczy

Drogi i autostrady

DK-46 będzie dwujezdniowa. Przetarg w tym roku

Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

simetra 27 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5